Pages

Friday, April 30, 2010

uSRaH??


pe yg korg taw klaw dgr jer pkataan
USRAH??

klaw aku la kan
usrah neyh satu mjlis ilmu
yg mghujahkan 
ilmu yg lbeyh ke arah keagamaan

pe yg korg taw klaw dgr jer pkataan
AGAMA??

klaw aku la kan
agama neyh kepercayan seseorg
kpercayaan yg bleh tolong seseorg tu 
ntok idop di dunia 
mahupun di akhirat

pe yg korg taw klaw dgr jer pkataan 
PERCAYA??

klaw aku la kan
percaya neyh  bhubung kait ngan menuruti
mksud aku
menuruti pe yg kita prcaya tu

pe yg korg taw klaw dgr jer pkataan
TURUT??

klaw aku la kan
turut tu mndgar arahan

pe yg korg taw klaw dgr jer pkataan 
DENGAR??

klaw aku la kan
dgar tu mcm
klaw org suh ko trun usrah
ko trun
klaw dalam usrah tu 
diorg suh ko menari

ko nk dgar ke x??
ko nk mnari ke x??


p/s: aku jarang giler trun usrah...tp bru2 neyh aku merajinkan dri ntok trun...bru nk muhasabah diri...diorg dh ajar nari2...tawla tarian tu xmelalaikan sbb lagu iringan pon memuji2 Allah but still...sbgai perempuan buat pe nk nari2 cmtu?? xpham aku!! 

No comments:

Post a Comment

type comment here...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails