Pages

Sunday, March 28, 2010

kAwaN sEjaTi ialah tEmaN aBaDi

entry kali neyh
bhubung entry sbelum neyh
pe yg aku mksudkn 'musibah' tu
well
tyme2 nk pre-test la aku jatuh sakit
bukan jatuh & sakit cm ari tu
(kalo xtaw klik sini entry aku psal PaTuT ke Tak??) 
jatuh sakit neyh = d.e.(de) m.a.m (mam) demam! 
&
b.a.(ba) t.u.k (tuk) batuk!
&
s.e.l.(sel) s.e. (se) m.a (ma) selsema!

kalo korang bca smbil mengeja
mksudnyer
korg mmg xbtol!!
hahahaha!!

k2 
al-kisah bmula
ari tu aku demam
agk trok la
aku kalo dmm ibuku jer yg pndai layan
tu pon bkn ala2 princess
aku neyh bknnyer anak manja yg slalu ngan bantal busuk k
layanan nyer cm gini hah

"dh taw sakit p la mkn ubat!!"
"dok merungut sakit2 mcm la sakit tu nk ilang"
"nah amek panadol 2 bijik neh telan"
"tu la, masa sehat, tgok tv la men komputer la"
"ha masa sakit, ada tv ngan komputer tu meh tolong kita sakit??"

dush!!
ha! x ke t'kelu lidah jadiknya???
 tp skrg neh
1st tyme sakit kt kolej
t'flashback tyme2 sakit dlu kt umah
rndu ngan ibuku mmg tahap paling maksima!
ckp2 cmtu la yg wt kita xbleh lupa
w'pon trasa pedih di hati kan?
tyme2 cmni la mengidam mcm2
nk mkn mee bandung la
mee rebus la
kuey tiaw tomyam la
padahal tgh sakit neh

aku neh ader tabiat gk ar
aku pon xtaw nk klasifikasikn sbg tabiat ke tebiat??
so korg pilih la sndri mne korg suka
sbb bg aku cm sama je mksudnya
hehehe
aku neh tyme2 demam
tringin saaaaaannggaaat nk minum air anggur gas F&N tu
fuh! kalo dpt minum bleh sehat sehari
pas2 demam balek
hahaha
tp nk wt cmner
mgkin sbb dr kecik mmg cmtu kot
lgpon ibuku kalo anak2 dia dmm
mmg dia slalu bli air gas
cm air 100plus, Sprite, Soda
sbbnyer...
emm aku pon lupa sbb pe
nnti aku try tnya balek kt ibuku
hehehe

k2 cm dh lari topik cket neyh
aku nk story psal  'penganti' ibuku kt sni sbnrnya
dia la yg jga aku pagi, petang, siang, malam kt sini
(mcm la demam sebulan)
3 ari jer
tp aku sgt2 tharu ngan layanan dia kt aku
buatkan mknan ntok aku
belikan ubat ntok aku
selimutkan aku bila sejuk
even tyme tgh2 mlm aku batuk2
dia bleh usap2 dada aku pas2 bgk aku minum air
lgsung xmarah2 gngu dia tdo
mne la nk balas jasa baek sorg kawan sejati neyh kan
itu yg aku dpt idop d hostel neyh
dpt sorg besfren yg sgup wt ape je ntok kita
xkira tyme ssah ke senang ke
still d samping kita

air grape yg sorg tu blikan asal aku mntk...hehehe
sedap sgt mende neyh (ubat batuk)


xkisah b'kawan bnyk mne pon
tp msti akan ader
sorg tu yg pling ada kimia ngan kita
sorg tu yg paling kita percaya
sorg tu yg paling kita selesa
sorg tu yg paling kita sgup wt pape je
sorg tu yg paling kita bleh share everything
sorg tu yg paling kita xnak lupakan
sorg tu yg paling kita sayang
sorg tu yg paling kita xbleh nk bnci
sorg tu yg paling kita nak ader d samping forever
sorg tu la yg kita panggil

"KAWAN SEJATI TEMAN ABADI"

(dedicated to my only very2 bestfriend : ALIA NAJWA BT YUSOF)
"thnks 4 being with me"


No comments:

Post a Comment

type comment here...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails