Pages

Tuesday, June 1, 2010

i'M BaCk~!!!


ehem2
cuti 2 ari sgt2 fuh!
da story kan nk gi ipoh ari tue
kpd yg lmbat nk tgkp mksud title entry nie
mksudnyer
aku da balek dari ipoh lor~

al-kisah dimulakan ngan watak2 utama yg bgandingan
sudah tentu 

(1) my hensem forever ayahanda
(sorry no picture)

(2) my lovely ever after ibunda
(no picture too)

(3) adekku yg makin2 tembamnyer


ala~ terselit gmba aku lak..hehehe


bak kata nenek tua


"si kadzim dh mcm bodyguard mak ampa plak"


mne xnyer
mne2 pon nk bkepit ngan ibundaku
kadzim...kadzim~

and ofkos

(4) aku yg paling special! eceh!


peace no war bro!


al-sebabnyer xder gmbar ayahanda & ibundaku 
~tiada sebab~
ntah ler
asal nk amek gmbar jer msti kemalasan melanda
klaw tgkp gmbar mende xidop xpe
duduk statik jer sng!
nk keje ngan mende bergerak neyh la yg susah cket
huhu!

bmulala journey kitorg berempat dari perlis smpaila ke ipoh sna
smpai2 jer ipoh tros check in satu hotel neyh
ayahanda ckp tkut nnti sggah umah kawan 
diorg ajak tdo umah diorg
so, klaw2 dijemput 
da ader stu reason nk tolak
bijak x ayahandaku??

kereta bgerak sgtla lncar
yg xlncarnyer perut aku neyh
xpsal2 meragam lak!
huhuh!
tu xpyh citer la
korg bayangkan sndri
duk dlm keta seharian 
lenguh sna cni tmbh ngan sakit perut
arggghhhh!!!

sggah umah kwn ibunda
mkcik sarimah nmenyer
mkcik neyh la yg rajin tolong ibundaku mncari umah
smbang2
makan2
gelak2
solat2(ader ke gandaan nie??)
tup2 adiahkan satu bijik kek kgemaranku
kek coklat!!
hehehe
ibundaku siap amek resepi lgk
kononnyer nk ajar aku wt kek neyh
boleh ker??

pas2 xigt gi mner
story tyme balek hotel je la
disebabkan perutku yg xabeyh2 meragam dari pagi td
ayahanda, ibunda dan si tembam gi makan
tgal la aku keseorangan naek bilik
buka2 jer pintu bilik


kulihat la sofa & tv neyh
dlm lubuk atiku

"mne katilnyer??..
..xkan nk tdo ats sofa neyh jer kowt??"

ader satu mcm closet 
besar tp bkn closet
aku pon gi la seberang closet tue
skali!


ooo!!
kt cnie upanya kamoo bsmbunyi erk!
ckup sorg satu katil
yess!!
da tgok2 smua tue bru la toilet ku cari
hahahah!!

solat dlu pas2 bru tdo
alia ckp dia ader cl aku tyme aku tdo
xsedar lak aku neyh
huh! tyme aku cl xlayan
kalut tgok citer indon tue jer
pdn muka aku xlayan dia balek
wekk!!

ha!
bru tringat gi mner tyme smpai ipoh
1st skali gi tgok umah ibundaku
actually, 1st choice nk amek umah tue jer
mntk org sewa tue kuar (kuasa otoriti)
hahaha!!
tp pk2 balek
xelok la wt org cmtu kan
sbb tue yg gi cari merata tp xdpt 
pas2 balek hotel tros


nie la umah ibundaku



nie pokok mempelam yg ibunda tnam sejak 1991..beso giler!!

da sme umo aku pon pokok tue
hahaha!
esok2 bgun gi jalan2 sekitar hotel
gi makan beli barang cket
pas2 bru check out
tyme nk check out
ibunda cl satu no neyh
bdk2 politeknik bru jer kuar umah puan tue
so, dia yg patutnyer nk sewa ikut kepala ntok 8 org
pas discuss2 tros dia ckp ok klaw 5 org
sbbnyer
dia da xnk amek laki2 sewa umah
beruntung jdk pompuan
ahhahahaha!!

kalutla cl smua housemateku
mntk bank in kan duit deposit
sorg rm250
total rm250x5=
rm1250.00
nah!
dpt la kunci

umah tu ok jer bgk aku
w'pon kcik
dsebabkan dua tgkt jdk cm besar la ntok 5 org
lgpon perabot basic pon da ader
fridge, washing machine, dapur gas, tv, katil, tilam, meja study
so, sorg rm100 sbulan kira memadai la~
ok x wahai princess alia najwa yg xabeyh2 btnya??

w'pon jauh dari kolej
kira2 15-20 mnit ngan keta
(nie da wt ujian da)
aku still rsa bbaloi
nk dibandingkan yg dkt2
harga satu umah msti lbeyh rm700
tue blom furnished lgk
xmsuk bil letrik bil air lgk
klaw satu umah ader 7-8 org ok la
ntok 5 org..xmampu oiii~
ader yg sewa msuk smua skali pon ntok sewa bilik jer

xpe la
bak kata parentku


"dudukla dlu..nnti smbil study smbil survey tgok..
..da dpt yg bkenan pndah.."


tu je kowt
malas nk type da w'pon pnjang lgk perjalananku
da dpt umah ntok disewa suda!
ha! sblum tue
nie antara barang2 yg aku angkut dari perak
waalllaa~


lmpu meja..xsaba nk study la konon!



belt..lihat la pinggangku yg da rmping..eceh!

special thnks to:

my parents

mkcik sarimah

housemateku

&

diriku! (hehehe)


p/s: alhamdulillah da dpt umah..xpyh nk risau2 da..fuh! pengalaman cari umah neyh sgt2 la trok!..tmbh2 kt area2 fairpark..kne salak ngan anjing jer..






2 comments:

  1. wuuu..bestnya rumah murah...kat cn akak byq rm 1000 lebih utk sebulan...tu br sorg..kalo 6 org, dah rm6000 lebih dah...dok elok2 ngn kwn2 nnt...bljar kenal hati budi memasing.


    ha, bljar la wt kek, besok besday mak leh wat kek utk mak.

    ReplyDelete
  2. whoa!
    tu pling murah kt sna ka??

    hurm insyaAllah..
    tue pon ader yg xpuas ati dpt umah tue sbb jauh..
    nk yg elok2 cari sndri la..
    cian mak ngan ayah round stu ipoh..
    mak lgk la stiap kali trun nk amek cntct number msti kne salak ngan anjing..

    da dpt umah tue ah sgt2 bsyukur da..jauh cket xpe sb bwk keta nnti..

    hahah bab kek tue..
    xdernyer..
    xstart pape pon msing2 sibuk jer..
    mak sibuk ngan urusan banglong yg nk bli umah..

    kak inah balek nnti kne beli secret recipi satu bgk mak rsa..
    hahaha!!

    ReplyDelete

type comment here...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails